5 TIPP, amivel könnyedén visszanyerheted a régi formádat szülés után, egészségesen

5 TIPP, amivel könnyedén visszanyerheted a régi formádat szülés után, egészségesen

A kisbaba megszületése, érkezése egy csodálatos esemény, máshoz nem hasonlítható élmény, az anyaság minden szépségével, újdonságával, ugyanakkor fizikai fájdalmaival, testi változásaival is együtt.

Az édesanya szervezetét gyakran megviseli ez a szép és természetes folyamat, mert például a bőr veszít a rugalmasságából, kinyúlttá válik, a testet kimerültség jellemzi a szülés okozta igénybevétel miatt és gyakran a túlsúllyal is szembe kell nézni.

Sok anyukát érintő probléma, hogy a várandósság alatt felszedett plusz kilókat ledolgozzák, visszanyerjék az energikusságukat és újra a régi, csinos, vonzó formájukba lendüljenek.

A most következő tippekből megtudhatod, mit tehetsz és mire figyelj, hogy ez ne jelentsen nehézséget, hanem tudatosan és módszeresen „alakulj vissza” a kisbabád mellett abba a formádba, amiben jól érzed magadat!

#1 Ne csak egyél: táplálkozz!

Már a várandósság alatt különös hangsúlyt kap, hogy a kismama bőven lássa el a szervezetét valódi tápanyagokkal, nem csak a saját, hanem a fejlődő kisbaba egészsége érdekében is.

Ennek fontossága ugyanúgy megmarad szülést követően is, hiszen a baba anyatejes táplálása alapvetően megkívánja ezt.

Az, hogy a testünk milyen fizikai állapotban van, alapjaiban határozza meg a táplálkozásunk. Hogy szülés után is milyen könnyen, gyorsan nyerjük vissza az ideális, csinos fizikai mivoltunkat, energikusságunkat, kondíciónkat, meghatározóan a táplálkozással tudjuk befolyásolni. Itt ugyanakkor meg kell érteni: a testünknek nem csupán arra van szüksége, hogy etessük, hanem, hogy tápláljuk!

Ebből a megközelítésből a legjobb, amit tehetsz:

  • Csökkentsd a lehető legminimálisabbra a gyors felszívódású szénhidrátok fogyasztását! Helyettük a lassú felszívódásúakból vigyél be minél többet a szervezetedbe, azaz egyél minél több zöld leveles salátát, csírát, zöldséget és alacsony cukortartalmú gyümölcsöt! Nem mellesleg ez utóbbi ételek a legjobb, legtermészetesebb forrásaink a vitamin-, ásványi anyag, nyomelem-, fitotápanyag- és rostbevitelhez.
  • Figyelj rá, hogy bőségesen igyál minden nap: ha ez nem meg magától, akkor kapcsold valamilyen ismétlődő tevékenységedhez, így nem fogsz róla megfeledkezni. Legjobb a tiszta víz, esetleg egy kis belefacsart citromlével, ha jól esik!
  • Lásd el magad minden nap minőségi fehérjékkel: fogyassz bátran húsokat, tojást, tejtermékeket!
  • Ne nélkülözze a tested az egészéges zsírokat: használj bátran hidegen sajtolt olajokat, fogyassz olajos magvakat és halat, amennyit csak kívánsz!
  • Lehetőleg soha ne hagyj ki étkezést: ne mulaszd el biztosítani a testednek a folyamatos tápanyag-ellátottságot!

 

#2 Pihenj, amennyit csak tudsz!

Tudom, az éjszakák nem mindig teszik lehetővé, hogy kialudd magadat, ez a körülmény ennek az időszaknak a sajátja, velejárója (lehet).

Ha így van, különösen szánd rá magadat, hogy napközben is pihenj! Ilyenkor ne izgassanak a feladataid!

Tudd, hogy a szervezetednek óriási szüksége van a pihenésre ahhoz, hogy a szülés után regenerálódni tudjon, az immunrendszered és a hormonális egyensúlyod rendben legyen! Mindez nélkülözhetetlen például a problémamentes szoptatáshoz, de az egészséges fogyáshoz is!

 

#3 Mozogj, amikor már biztonságosan eljött az ideje!

Természetesen a mozgás, a fizikai testedzés is remek kiegészítője, elősegítője annak, hogy újra a legjobb formánkba lendüljünk.

Hogy ezt a tényezőt kinél mikor ajánlott bevezetni, számos dologtól függ:

  • a szülés módjától (természetes / császármetszéses),
  • a szülést megelőző életviteltől (aktívan sportoltál, vagy már évek óta nem mozogtál)
  • a jelenlegi kondíciódtól, felkészültségedtől, stb.

Általános ajánlásként két dolgot említek ezzel kapcsolatban:

a, Csak lassan, fokozatosan kezdd el bevezetni a mozgást, a sportot az újonnan kialakult életmódodba és ügyelj rá, hogy soha ne terheld tól magad!

b, Ha úgy érzed biztonságosnak a mozgás bevezetését, hogy azt egy hozzáértő személy, akár egy kismamatornában jártas edző instruálja, kontrollálja, akkor keress egy ilyen személyt és vedd igánybe a segítségét!

#4 Próbáld minél stresszmentesebbé tenni magadat!

Persze, most gondolhatod: „Könnyű azt mondani, hogy ne stresszeljek, miközben nagyon keveset tudok aludni, várnak rám a mindennapos háztratási teendők, a babával kapcsolatos folyamatos készenlét, úgy, hogy a magamra fordított időről még szót sem ejtettünk!”

Igazad van! Bizonyos kis dolgokkal ugyanakkor sokat tehetsz azért, hogy könnyebbé, tehermentesebbé váljanak a napjaid, így a szervezeted is! Sok ilyen dolog csak döntés kérdése.

Például vegyél igénybe bátran segítséget, akkor is, ha ez amúgy nem jellemző rád! Hagyd, hogy a környezeted, akik szívesen segítenének (például bevásárlásban, főzésben, házimunkákban, nagyobb tesóval való foglalkozásban, …) tehermentesítsenek!

Ha pedig nincs lehetőséged segítséget igénybe venni, engedd el azokat a feladatokat, amik most nem férnek bele az idődbe, energiádba! Majd később elvégzed őket, amikor már könnyebb lesz a napi rutin a babával.

A lényeg, hogy – ami csak rajtad múlik – próbáld minél nyugodtabbá, harmónikusabbá, kiegyensúlyozottabbá tenni, szervezni a napjaidat: a kisbabád is és a tested is nagyon hálás lesz ezért!

 

#5 „Preventív” rákészüléssel is sokat tehetsz! – azoknak, akik még szülés előtt állnak

Ez a tipp valójában kiegészítése lehet az előzőnek, mert nagyban elősegíti a stresszmentesség kialakítását.

Már a várandósság alatt tehetsz olyan előkészületeket, amivel megkönnyítheted, olajozottabbá teheted magadnak a szülést követő időszakot. Ekkor még ugyanis könnyebben gazdálkodsz az időddel és az energiáiddal.

  • Ha vannak olyan rendezni, befejezni valóid, elmaradásaid, amit még szülés előtt meg tudsz csinálni (például vasalnivaló, szekrények tartalmának rendszerezése, nagymosás, ügyek intézése, …), akkor érdemes ezeket sorra venned és elvégezned. Ha ezek elkészülnek, nem fognak szülés után ott motoszkálni a fejedben, hogy ó, mennyi mindent meg kellene még csinálnom! Ne feledd: itt sem szégyen segítséget igénybe venned!
  • Remek megoldás előre főzni!
    Az ilyen céllal elkészített ételeket (például levesek, krémlevesek, főzelékek) adagonként elteheted a mélyhűtőbe, majd amikor épp nincs időd vagy energiád szülés után főzőcskézni, ezekből elővéve klasszul meg tudod oldani az aznap ebédet vagy vacsorát. Ez a módszer akár néhány hónapig is kiszolgálhat Téged és tehermentesíthet a főzési teendők alól.
  • Magad is végig tudod gondolni, mi az, amit még el tudsz előre végezni, hogy a babával töltött első hetekben, hónapokban minél kevesebb plusz teher legyen rajtad, minél jobban tudj a babádra és magadra figyelni és a testedet minél jobban tudd támogatni a regenerációban, a várandósságot megelőző állapot helyreállításában.

Ábrahámné Bergmann Anna

Életmód és Táplálkozás Konzultáns

Testszerviz Specialista

+36 70 385 0199

1134 Budapest, Kassák Lajos u. 42.

Jelentkezés konzultációra itt.

Testszerviz – az ideális testért

Testszerviz, ahol a fogyás nem kínlódás, hanem örömteli mellékhatás.

Facebook: Ábrahámné Bergmann Anna – Testszerviz Konzultáns

Nincs hozzászólás

Mondd el a véleményed

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

#Kövess minket az Instagram oldalán is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Az oldal sütiket használ a jobb felhasználó élmény érdekében. A legújabb EU adatvédelmi törvénynek (GDPR) megfelelően kezeljük adataidat. Részletes tájékoztatót az adatkezelési tájékoztatónkban olvashatsz. Az "ELFOGADÁS" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát.

Bezárás