Így lehetsz makkegészséges egész évben! – Egészségnaptár 2019-re

egészséges életmód

Így lehetsz makkegészséges egész évben! – Egészségnaptár 2019-re


Sokan megfogadjuk szilveszterkor, hogy fittebb és egészségtudatosabb életet élnünk majd az új évben. Az ötcsillagos sárvári Spirit Hotel szakértője hasznos tippekkel és egy praktikus egészségnaptárral segít, hogy a kezdeti lelkesedés valóban egész évben kitartson és hónapról hónapra fittebbek legyünk!

Szeretnéd, ha idén elkerülnének a betegségek? A sárvári Spirit Hotel szakértője most egy praktikus, évszakokra lebontott egészségnaptárral igyekszik mindenkit ösztönözni az egészséges életmódra. Hidd el, nincs ebben semmi ördöngősség! Csupán annyi a dolgod, hogy jól látható helyre teszed a naptárat, követed az útmutatásokat, így a legtöbbet hozhatod ki az évből!

Egészségnaptár 2019-re A Spirit Hotel szakértőjének ajánlásával
  Étkezési Tippek Mozgás, Wellness Tippek Top Tippek
TÉL A pihenés időszaka Figyelj a fokozott vitamin- és ásványi anyag bevitelre! Zöldségtippek: cékla, káposzta, édesburgonya Gyümölcstippek: téli alma, körte, birsalma csipkebogyó, naspolya Séta és kirándulás, síelés, sífutás, jóga, szauna, sókamra, hamam (törökfürdő) Ha nassolni támad kedved, süss sütőtököt vagy gesztenyét. Ezek egészségesebbek, mint a csoki, és majdnem ugyanolyan édesek!
TAVASZ Az újjászületés időszaka Fogyassz könnyű, nyers, magas víztartalmú ételeket! Zöldségtippek: medvehagyma, fejes saláta, sárgarépa Gyümölcstippek: eper, rebarbara, málna Jóga, meditáció, sensolite (polarizált fényterápia), razul (gyógyiszapos kezelés), nyirokmasszázs Edzésre vigyél magaddal egy kulacsban citromos vagy más gyümölccsel ízesített vizet. Sokkal jobb, ha ilyet kortyolgatsz a futópadon, mintha valamilyen szintetikus bolti „csodavizet” fogyasztanál!
NYÁR Az aktivitás időszaka Ügyelj a fokozott folyadékbevitelre: 2-3 liter/nap, kerüld a zsíros, fűszeres ételeket! Zöldségtippek: zöldborsó, paradicsom, fokhagyma Gyümölcstippek: áfonya, cseresznye, görögdinnye, sárgabarack Kocogás, kerékpározás, úszás, pilates, jégszauna, thai masszázs, galvánfürdő Figyelj rá, hogy sok folyadékot igyál! Az izzadással sok ásványi anyagot is veszít a test, igyekezz ezt pótolni!
ŐSZ A felkészülés időszaka Kerüld a magas cukortartalmú ételeket, egyél magas rosttartalmúakat! Zöldségtippek: brokkoli, zeller, padlizsán Gyümölcstippek: szilva, körte, szőlő, alma Séta, kocogás és kirándulás, kerékpározás, kardio, ájurvéda testmasszázsok, talpreflex masszázs Azért, hogy a borongós őszi napok se vegyék el a sportolás iránti lelkesedésedet, próbálj ki új mozgásformákat! Ez biztosan felvillanyoz majd!

Tél: a pihenés időszaka

Télen a természet is lelassul, a napos órák száma ilyenkor a legkevesebb, így nem csoda, ha te is enerváltabbnak, erőtlenebbnek érzed magad. Hogy ellenállóbb legyél a hideggel szemben, mindenképp érdemes fokozottan odafigyelni a vitaminbevitelre. Sokan azt gondolják, hogyha megveszik a sokszor igen drága déligyümölcsöket, akkor azzal biztosan fedezik a szükséges vitaminszükségletet. Azonban ezeket a gyümölcsöket messziről szállítják hozzánk, ezért általában még éretlenül szüretelik le őket. Ez bizony azt jelenti, hogy vitamintartalmuk alacsony, így hát jobban jársz, ha a hazai, télálló gyümölcsöket (például alma, körte) részesíted előnyben. Ha mégis narancsra, grépfrútra, banánra vagy kivire fáj a fogad, akkor lehetőleg legyen minél közelebbi a termelő ország, ahonnan származik.

A téli hónapokban nagyon hasznos a szauna. Amellett, hogy kevés kellemesebb dolog van annál, mint egy fagyos téli napon beülni egy forró, illatos kabinba, ezzel nagyon jót teszel a szervezetednek, hiszen a szaunázásnak számos pozitív élettani hatása van. Az izzadás hozzájárul ahhoz, hogy testünk megszabaduljon a felgyülemlett méreganyagoktól. A szaunázás közben alkalmazott jeges fürdő és a forró levegő együttesen megfiatalítja a bőrt.

Tavasz: az újjászületés időszaka

Végre beköszönt a jó idő, de ahelyett, hogy kicsattannál az energiától, legszívesebben egész nap csak aludnál? Ez nem más, mint a jó öreg tavaszi fáradtság. Nem csoda, ha kimerült vagy, hiszen ilyenkor szervezetünk hormonjai felbojdulnak, az alvási hormon (melatonin), és a boldogsághormon (szerotonin) termelődése is megváltozik. Ám szerencsére ez az állapot könnyedén leküzdhető!

Az évnek ebben a szakaszában figyelj oda a megfelelő rost- és ásványianyagbevitelre. Kávé helyett inkább egy saját zöldség-gyümölcs turmixszal indítsd a napjaidat. Sokat segíthet az is, ha könnyebb ételeket fogyasztasz, és a Spirit szakértőjének javaslata alapján ezek között legyen minél több a nyers zöldség, gyümölcs és a különféle csírák. Természetesen a testmozgásról sem szabad megfeledkezni, hiszen újra lehet a szabadban sportolni. Pattanj fel a biciklire, vagy húzd fel a futócipődet, esetleg a görkoridat, és irány a legközelebbi park!

Nyár: az aktivitás időszaka

Töltsd fel szervezeted vitaminkészletét, hiszen, ha nyár, akkor zöldség- és gyümölcsszezon! Ebben az évszakban aztán tényleg mindenki megtalálhatja a piacon a neki tetsző vitaminforrást. Nem szabad elszalasztani a lehetőséget, hiszen ilyenkor kell betárazni a sok színpompás termésből, hogy aztán majd bírd a megpróbáltatásokat ősszel és télen.

Ami pedig a kültéri sportokat illeti, ilyenkor hatványozottan igaz az, ami tavasszal. Irány a természet! Nem számít, hogy kocogsz, úszol, vagy kirándulsz – minden mozgásforma jót tesz az egészségednek. Nem véletlenül szoktak nyáron sziesztázni a mediterrán országokban. Ha teheted, te is pihenj le minél többször a déli órákban, úgyanis az extrém meleg kimeríti a testet. A relaxálás után pedig újult erővel vághatsz bele teendőidbe.

Ahogy télen a meleg, úgy nyáron a hideg az, ami jólesik. A megoldás, ha már eleged van a kánikulából: jégszauna. A 2-3 perces kezelés során mínusz 120-170 fokos levegővel kezelik a testet, ami pozitív hatással van egészségre és a szépségre egyaránt.

Ősz: a felkészülés időszaka

Az ősz egy újabb nagy váltást hoz az életünkbe, hiszen ilyenkor megint kissé visszaveszünk a nyáron felvett tempóból. A kiadós gyümölcsbevitel mellett ügyelj arra, hogy a rendszeres mozgást ezekben a hűvösebb hónapokban se hanyagold el: jógázz, ha egy kis nyugalomra vágysz, és esetleg zumbázz vagy kangooz, ha inkább felpörgetnéd magad.

Ha pedig úgy érzed, egy igazán tartalmas feltöltődésre és kikapcsolódásra vágysz, akkor bújj el a világ elől pár napra egy wellness szállodába, ahol fizikai és mentális felüdülésre lelhetsz. A bacilusok ellen úgy vértezheted fel magadat a leghatékonyabban, ha a tested és lelked harmóniában van, és hagysz magadnak időt a kikapcsolásra.

Nincs hozzászólás

Mondd el a véleményed

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

#Kövess minket az Instagram oldalán is!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Az oldal sütiket használ a jobb felhasználó élmény érdekében. A legújabb EU adatvédelmi törvénynek (GDPR) megfelelően kezeljük adataidat. Részletes tájékoztatót az adatkezelési tájékoztatónkban olvashatsz. Az "ELFOGADÁS" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát.

Bezárás